You can read this article in English on LinkedIn.
Cred că L&D (learning & development) si marketingul sunt o combinație perfectă. Și nu spun acest lucru doar pentru că au fost companii in care am lucrat și organizațiile de L&D / enablement făceau parte din organizații de marketing. În schimb, a făcut parte din creșterea mea ca designer instrucțional, dezvoltarea unei gândiri mai puțin silozate și încercarea de a folosi idei din alte linii de afaceri în activitatea mea.
Când am început să scriu acest articol, intenționam să abordez două aspecte: utilizarea marketingului pentru organizația L&D și utilizarea L&D pentru a genera lead-uri (potențiali clienți) sau pentru a crește gradul de conștientizare. Pe măsură ce a luat amploare, am decis să îl împart în două articole și voi începe de la sfârșit – să vedem cum o organizație L&D poate da o mână de ajutor echipelor de marketing sau de vânzări ale companiei.
Dacă lucrezi în product enablement, o academie cu acces liber poate fi o carte de vizită perfectă pentru produsul tău. Dacă potențialii clienți văd cât de ușor este de utilizat acesta trecând prin cursurile din academie, aceasta academie poate promova produsul și poate servi drept campanie de marketing (și sperăm că nu invers).
Asta înseamnă că vă puteți folosi academia pentru generarea de lead-uri.
Dacă observi în rapoarte că Ion Ionescu de la compania XYZ a petrecut trei ore parcurgând cursurile online din academie, iar XYZ nu este unul dintre clienții sau partenerii companiei tale, acesta poate fi un indiciu semnificativ de interes. Așa că preda-l pe Ion departamentului de vânzări sau de marketing; ar putea fi următorul vostru client.
Clienții potențiali sunt, în general, reticenți în a se lansa în conversații de vânzare și demonstrații de produs, așa că un formular online în care li se cere adresa de e-mail pentru a descărca un studiu de caz sau pentru a stabili o întâlnire ar putea să îi facă să strâmbe din nas – e clar că va urma și un contact viitor și o încercare de a li se vinde ceva.
Dar s-ar putea să se simtă mult mai confortabil să se ocupe singuri de cercetare, să își creeze un cont pe platforma LMS și să determine dacă produsul vostru merită timpul pentru o prospectare aprofundată.
Și tocmai asta este chestia: conținutul educațional devine o pârghie pentru eforturile companiei de prospectare și marketing.
La fel ca și studiile de caz, materialele de marketing sau prezentările de vânzări, materialele de învățare pe care le găzduiți pe LMS ar trebui să fie considerate resurse orientate către clienți și să fie supuse acelorași standarde înalte de proiectare.
Același lucru este valabil și pentru insignele și diplomele de finalizare partajate pe LinkedIn, care pot crește gradul de conștientizare a brandului, pot stimula susținerea clienților și vă pot oferi o expunere instantanee în rețelele sociale ale cursanților. Majoritatea oamenilor adoră să își împărtășească realizările profesionale – și cine îi poate învinovăți? – așa că asigurați-vă că aveți acest aspect acoperit cu insigne și certificate cu aspect deosebit.
O academie poate face parte din pachetul de enablement pe care echipa de vânzări îl prezintă unui potențial client și poate fi un factor ce influențează procesul de vânzare – promisiunea ușurinței de utilizare și a autonomiei pentru acel client, că va putea deveni competent și obține performanță pe cont propriu.
Nu numai că L&D poate ajuta marketingul, dar utilizarea strategiilor de marketing poate, în sens invers, să vă ajute organizația L&D și soluțiile pe care le oferiți – dar voi aborda acest aspect în articolul următor.
Articol scris de Ștefan Ghimpău. Adaugă-mă pe LinkedIn si spune-mi cum pot să te ajut.